Un "fruct" cultural singular: A apărut revista gălăţeană de critică literară

A apărut nr. 4 (anul doi de apariţie) al publicaţiei "A/Antares/Axis Libri”, revistă semestrială de teorie, istorie şi critică literară. Este chiar o performanţă în domeniu, menită să atragă atenţia asupra literaturii de la Dunărea de Jos, pe nedrept marginalizată de "centru” în dimensiunile ei majore. Această realizare se datorează editorilor: Filiala Sud Est Galaţi a Uniunii Scriitorilor din România (USR) - Editura Fundaţia Culturală Antares şi Biblioteca "V.A. Urechia", cu subvenţionarea Consiliului Local. Directorul revistei este poetul Corneliu Antoniu, preşedinte al Filialei USR, director adjunct este managerul bibliotecii, prof. dr. Zanfir Ilie, redactor-şef - criticul A. G. Secară, secretar general de redacţie, Dorina Bălan. „A” este, probabil, singura cu acest profil îndrăzneţ pentru orice editor, nu numai printre publicaţiile de provincie, după ce o astfel de revistă, „Manuscriptum”, care se definea „o publicaţie istorico-literară unică în peisajul cultural european, editată de Muzeul Literaturii Romane”, fondată de Perpessicius, a avut, din 2008, probleme de apariţie.

Capitolele de critică din „A” vorbesc despre Vasile Voiculescu şi proza sa fantastică, despre Kafka sau despre poetul basarabean Leo Butnaru, cele de istorie literară îl evocă pe Mircea Eliade şi „provincia literară” din sud-estul ţării, întâlnim multe cronici de carte, note de lectură, dar şi pagini de literatură vie locală - proză şi poezie: Doru Căstăian, Nona Tatiana Ciofu, Liviu G. Stan (Brăila), Marius Grama etc. Articole polemice sunt semnate de vrânceanul Liviu Ioan Stoiciu şi brăileanul Adrian Buzdugan. Apar şi traduceri, portrete literare, eminescologie (sunt prezenţi criticul huşean prof. dr. Theodor Codreanu, premiat de Academie, acad. Mihai Cimpoi, de la Chişinău etc.). Semnează, printre alţii, prof. univ. dr. Diana Vrabie şi Victoria Fonari de la Bălţi şi Chişinău, brăileanul prof. dr. Viorel Coman, Zanfir Ilie, Corneliu Antoniu, timişoreanul dr. Adrian Dinu Rachieru, bucureşteanul Adrian Haidu, Andrei Parapiru, Violeta Moraru.

Citit 750 ori Ultima modificare Miercuri, 02 Iulie 2014 16:21