"Ghid de supravieţuire în call center", de Camelia Bucur. Lansarea, sâmbătă, la Humanitas

"Ghid de supravieţuire în call center", de Camelia Bucur. Lansarea, sâmbătă, la Humanitas
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

Am citit "Ghid de supravieţuire în call center (şi orice altă corporaţie multinaţională)", a Cameliei Bucur, uşor, repede şi cu plăcere. M-am bucurat de ironii, am râs când textul m-a luat prin surprindere şi am simţit cum îmi cad colţurile gurii de cum am reuşit să intuiesc amărăciunea din spatele unora dintre poveşti. Tonul este unul colocvial, potrivit pentru o astfel de relatare, aş zice. Glumele nu-s chiar multe, predominante fiind comicul de situaţie şi cel de moravuri.

Textul e împărţit în 16 capitole, fiecare dintre ele dedicat unei „felii” de viaţă din call center (sau orice altă corporaţie multinaţională). O să citiţi despre colegi, de la cei care nu se spală, la cei gălăgioşi sau veşnic nemulţumiţi, la cei logoreici sau tăcuţi, mâncăcioşi sau beţivi, bârfitori sau turnători, dependenţi de muncă sau, pur şi simplu, exaltaţi fără vreun rost anume.

O să aflaţi destul de multe şi despre şefi, despre concedii şi pauze de masă sau de ţigară, despre atitudini faţă de viaţă, muncă şi transportul cu taxiul. Despre graniţa dintre nemulţumire justificată şi nesimţire. Despre ce înseamnă să petreci zece ani într-un vârtej în care oamenii vin şi pleacă. O să aflaţi ce aveţi şi ce n-aveţi voie să faceţi într-un call-center (sau în orice altă corporaţie multinaţională). Totodată, o să puteţi citi şi recomandările autoarei, angajată cu zece ani vechime într-o astfel de societate.

Găsiţi, în carte, toate acestea, plus o mulţime de alte lucruri interesante. Unora dintre gălăţeni, spre exemplu, le-ar putea fi uşor să citească şi printre rânduri. Am dat, citind, şi peste câteva mărturisiri serioase şi asumate ale autoarei. Şi mi-au plăcut, pentru firescul lor. Ilustraţiile îi aparţin Cristinei Antal şi susţin povestea.

Sâmbătă, 4 martie, de la ora 18.00, Camelia Bucur îşi lansează cartea la Librăria "Humanitas" din Galaţi, pe strada Domnească nr. 45. Vă spun pentru că "Ghid de supravieţuire în call center" e de citit, iar lansarea se anunţă interesantă. Ne vedem acolo!

Citit 3756 ori Ultima modificare Marți, 28 Februarie 2017 23:42

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.