Intervenţia directorului APDM Galaţi la Linz

Intervenţia directorului APDM Galaţi la Linz
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Fondurile UE pentru lucrări pe Dunăre trebuie să cuprindă şi bani pentru protejarea mediului de lucrările respective! * Până la 4 luni pe an, cu adâncimi prea mici! *

„Pentru a putea asigura şi cerinţele de mediu şi cerinţele armatorilor sau operatorilor portuari în ceea ce priveşte  gabaritele de transport, să fie îmbinate cele două cerinţe” - a propus directorul APDM, Mihai Ochialbescu, la recentul Summit al Dunării de la Linz, Austria.

Este practic vorba ca, pentru orice program cu finanţare de la UE care vizează îmbunătăţirea navigaţiei şi buna operare în porturi, să fie alocate de către UE şi fondurile pentru protejarea mediului.

În prezent sunt necesare fonduri “imense” pentru refacerea suprafeţelor vegetale, crearea de adăposturi pentru sturioni etc., care trebuie suportate de beneficiar, iar acesta nu dispune întotdeauna de asemenea fonduri. 

E ca şi cum UE ne-ar oferi supă, dar n-am avea lingură: investiţiile se pierd pentru că nu poate fi protejat mediul!

Ochialbescu a convins forurile europene!

„A prins foarte bine ideea şi factori importanţi de decizie din Uniunea Europeană s-au angajat că vor încerca, de acum încolo, ca aceste programe să fie contopite: la orice program de investiţie în infrastructură să vină alături şi un program pe mediu, care să protejeze ce s-ar putea strica în timpul lucrărilor”, ne-a asigurat managerul, care a găsit deschidere la autorităţile europene, cărora le-a explicat că, dacă nu sunt amenajate căile navigabile,  transportul terestru se intensifică şi deci poluarea aerului creşte.

Managerul gălăţean a participat la o conferinţă în cadrul „Danube Summit”, care s-a desfăşurat între 31 mai şi 2 iunie la Linz, sesiune dedicată dezvoltării căilor navigabile cu protejarea, concomitent, a mediului.

În susţinerea tezei sale, directorul gălăţean a invocat experienţa sa atât în companie cât şi, anterior, ca director la AFDJ sau în companii de navigaţie, experienţă care i-a permis cunoaşterea problemelor de mediu care apar în timpul lucrărilor de mare anvergură, necesare asigurării adâncimii optime. Lucrări blocate de multe ori de organismele de protecţie a mediului.

În lipsa lucrărilor, până la 4 luni pe an nu sunt asigurate gabaritele mari de navigaţie pe Dunăre, astfel că mare parte din mărfuri trebuie să fie transportate cu maşini şi trenuri.

Citit 880 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.