Nave de 10 milioane de euro pentru depoluarea Dunării. Iată de unde au făcut rost de bani autorităţile

Nave de 10 milioane de euro pentru depoluarea Dunării. Iată de unde au făcut rost de bani autorităţile
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Acestea sunt proiectate să recolteze şi să stocheze deşeuri, să limiteze, cu baraje gonflabile, ariile poluate pe Dunăre şi să intervină în cazul deversării de hidrocarburi


Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi îşi îmbogăţeşte flota cu nave care vor asigura intervenţia de urgenţă în cazul în care, pe Dunăre, se va produce poluare accidentală cu substanţe solide sau lichide. Navele vor fi folosite şi pentru monitorizarea acţiunilor de transvazare (transfer - n.r.) de produse petroliere de pe o navă pe alta, dar şi în cazul în care navele care tranzitează zona fluvială vor avea nevoie urgentă de igienizare sau se vor confrunta cu incendii la bord. Investiţia este posibilă în condiţiile în care Comisia Europeană asigură mare parte din finanţare, în cadrul proiectului CODENAV. Mai exact, valoarea totală a proiectului este de 39.339.961 lei, din care statul român suportă mai puţin de 29 la sută, adică 11.361.381 lei.

Este vorba, înainte de toate, despre două nave de bază – una pentru portul Galaţi şi una pentru cel din Tulcea – executate în parteneriat de SC Navrom Shipyard SRL Galaţi şi SC Pol Renav Constanţa – care costă 17.570.000 lei, fără TVA. Acestea sunt proiectate să recolteze şi să stocheze deşeuri, dar şi să limiteze, cu baraje gonflabile, ariile poluate pe Dunăre. Fiecare navă este lungă de 55 de metri şi grea de 600 de tone.

Apoi, APDM va lucra cu două nave autopropulsate multifuncţionale, fiecare în valoare de 4.780.041 lei, fără TVA. Ambele nave vor fi realizate de SC Shipyard ATG Giurgiu şi vor putea interveni în caz de poluare cu hidrocarburi, în cazul unor incendii la bord sau în cazul în care este nevoie de igienizarea navelor şi a apelor. Remotorizarea navei Depol 6 care deserveşte portul Brăila se va executa tot de către şantierul naval din Giurgiu.

APDM va mai avea la dispoziţie, pentru intervenţii pe raza portului Galaţi, şi o nouă navă de asistenţă a operaţiunilor de transvazare a produselor petroliere şi colectarea deşeurilor menajere de la nave. Valoare acesteia este de 4.498.000 lei.

Citit 3600 ori Ultima modificare Joi, 04 Aprilie 2013 20:08

5 comentarii

  • postat de Mistificatorul de serviciu
    Marți, 16 Aprilie 2013 20:33
    Da' mare priceput e acest Ciubrei in a rezolva treburi marinaresti, unde a invatat? Iar la administratia asta sunt numai competenti, multi executanti ai ordinelor date de SUS. Deci, acolo SUS cineva a gindit iar astia de la APDM sunt obligati sa demareze proiectul gindit de un alt grup, nicidecum de salariatii acestei admin. portuare, majoritatea niste slugi care nu au opinii si sunt lipsiti de idei care sa fie in folosul comunitatii. Cum sunt retribuiti salariatii lui nea' Ciubrei, dupa gradul de competenta sau dupa prieteniile in familie si dupa cit de mare e pila unui nou angajat? Hai sa fim seriosi, acolo sunt gramezi ordonate de supervisori ai partidelor politice care nu cricnesc in fata taticilor ce i-a crescut si le-a aratat drumul cel mai scurt de imbogatire, fara munca multa, doar o mica cotizatie.
    0
    0
    Raportează
  • postat de nicolaie
    Duminică, 07 Aprilie 2013 10:48
    "Toate bune si frumoase".dupa cum e zicala.Sper sa fie de bun augur aceste investitii.Am o singura indoiala.Cu ani in urma,in 1998,A.P.D.M.-ul a impus cu "sprijinul"Capitaniei Portului Galati ,o regula abuziva.Toate navele care vin in portul Galati,sunt obligate sa predea santina(scurgerile din la sala masini,la navele specializate ale A.P.D.M.Cine nu preda,la plecare,platea amenda.Si au platit amenda,o multime de comandanti.Predarea,consta in stationarea la pontonul A.P.D.M-ului,contra plata bineanteles,si o eliberare a unei chitante ce impunea si achizitionarea sacilor de gunoi menajer de la administratia portuara cu 1 dolar bucata.De o preluare reala a rezidurilor de santina,nici nu putea fi vorba,pentru ca,instalatia nu era functionala.Daca se va proceda asa,e o investitie paguboasa.Mai ales pentru armatori.
    Si temerea este data de asa-zisele nave de supraveghere la transferul de lichide.E o prostie.Pentru orice transfer de lichide,nu e nevoie de nave de supraveghere,atat timp cat sunt instalatii omologate.Va insemna taxe suplimentare si consum de fonduri importante pentru personalul angajat si materiale etc.Se mareste iar numarul cainilor,pentru cateva oi.Si mai am cateva dubii,in ce priveste functionalitatea acestor nave.Dar vom vedea,la timpul potrivit.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mihai STROILA
    Sâmbătă, 06 Aprilie 2013 17:05
    Laudabila preocuparea APDM pentru normalitate , pentru o actiune de civilitate europeana, pentru actualitate ,pentru mediu.
    La inceputul anilor '90 renumitul savant ,comandorul JACUQUES YVES COUSTEAUS , acest nebun al apelor , dupa o actiune de inspectie a DUNARII spunea ca: " ... am vazut un aspect de superb si oribil- aceasta este de fapt, situatia DUNARII ". La oribil celebru acvanaut J.Y.COUSTEAUS mentiona ,, ... Dunarea, la ora actuala, probabil cel mai murdar fluviu din Europa si Romania este cel mai important dintre ,, proprietarii,, Dunarii ...''.
    Savantul ne-a atras atentia si ,iata, tocmai acum APDM actioneaza cu determinare si profesionalism. Intram astfel in randul statelor membre UE riverane Dunarii: Germania,Slovacia,Austria, Ungaria ,Bulgaria si Romania.
    Este o actiune care trebuie continuata cu o colaborare si consultare foarte stransa cu europarlamentarul european ,dna Adriana TICAU, europarlamentarul cel mai implicat pana peste cap prin implicarea GALATIULUI in actiunile de viitor in Strategia Dunarii. Care de multe ori in ultimul timp a readus in discutie la nivelul UE unul dintre cele mai mari paradoxuri pe care le simte Galatiul- acela de a avea in fata .la picioare fluviul- potential urias din punct de vedere socio-economic, cultural si turistic ,de civilizatie si mediu, insa neexploatat nici macar minimal, din pacate, pana acuma. Posibilitatile de finantare Europene neexploatate pe masura si informatiile extrem de interesante despre miliardele de euro care ar putea fi folosite, gratie statutului Galatiului de port la Dunare, au accentuat parca si mai mult dezamagirea fata de conducatorii urbei, dar si ai decidentilor guvernamentali , care de ani la rand nu au acordat DUNARII atentia pe care o merita.
    APDM prin directorul CIUBREI a facut un indraznet pas, cine il face pe urmatorul ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de vasile
    Vineri, 05 Aprilie 2013 13:10
    portul mineralier tine de judetul braila iar baietii de la braila sunt departe de durerile noastre, ale galatenilor..
    0
    0
    Raportează
  • postat de Sanitarul
    Vineri, 05 Aprilie 2013 06:37
    Una din nave trebuie sa intervina in zona portului mineralier, acolo unde zilnic se deverseaza minereu si carbune in Dunare. Cei de la MEDIU oare ce pazesc ?
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.