Circulaţie „de iarnă”

Circulaţie „de iarnă”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Câteva urgenţe, de dimineaţă: degajarea drumului pentru o dializă, un degerat, o tânără cu hemoragie internă * Autofrezele şi-au pus mintea… motoarelor de tanc în ajutorul celor de la Drumuri Naţionale *

„Se circulă. În condiţii de iarnă”, ne-a asigurat ieri directorul SC Drumuri şi Poduri SA, a Consiliului Judeţului Galaţi, inginerul  Luciano Tudor, care era, pe la orele 16,00, pe teren, în zona Tecuciului.

„Am băgat şi autofreze, dar bate vântul şi o depune iar. Însă nu avem reclamaţii că nu ne descurcăm”. Oamenii societăţii gălăţene erau practic la lucru, cu somn pe sponci, de marţi dimineaţă.

Şi, paradoxal, deşi sunt vreo 600 km de drumuri judeţene, probleme de blocaj au fost la drumurile naţionale, care acoperă doar vreo sută de kilometri. Pe ele circulaţia fiind mai intensă, a avut ce şi cine se bloca.

De altfel, Drumuri şi Poduri a intervenit cu utilaje de putere mare şi în ajutorul celor de la Drumuri Naţionale. Dată fiind prognoza, directorul se aştepta să ningă în continuare şi cei 60  de angajaţi ai societăţii angrenaţi în deszăpezire, să nu pună geană pe geană.

„La Galaţi avem două autofreze cu motoare de tanc, la Târgu Bujor două, la Bereşti-Meria, una, şi la Tecuci, una. În afară de utilajele mari – autogrederele şi cele autotractate…”.

Utilajele au intrat în funcţie ieri la prânz.  Este pregătit şi material antiderapant. Echipele societăţii sunt împărţite pe patru zone ale judeţului, pentru intervenţii de urgenţă.

„În perioada aceasta lucrăm şi 12 ore”, ne-a mai spus directorul, care ne-a precizat că în cabina fiecărui utilaj sunt câte doi conducători auto, care se schimbă între ei.

Circulaţie „de iarnă” pe „majoritatea drumurilor judeţene”

Din cauza ninsorii permanente, utilajele (o autofreză, cinci tractoare cu lama în faţă, de până la 850 cai putere, trei autogredere – utilaje grele cu lama la mijlocul vehiculului, pentru zone mai înzăpezite, şi câteva rezerve) au trebuit să patruleze mereu, ne-a declarat directorul Tudor.

„Chiar dacă ninge şi viscoleşte, noi lucrăm, deci se poate circula pe majoritatea drumurilor judeţene, în condiţii de iarnă. Nu sunt salvări blocate, nu sunt oameni blocaţi. Ce-a fost, am scos: oameni, maşini”.

În cursul dimineţii de ieri, a fost deblocat drumul la Negrileşti, pentru ca un pacient să poată ajunge la spital să îşi facă dializa. De asemenea, din zona Cuca - Scânteieşti, o fată cu hemoragie internă a putut să ajungă la spital, în urma intervenţiei unei echipe a societăţii şi a unei autofreze, utilaj dotat cu motor de tanc.

De asemenea, un băiat cu hipotermie, „aproape degerat”,  din aceeaşi localitate, a ajuns la spital, după o noapte de coşmar.

Deszăpezirea, ca afacere

La instalare, directorul Tudor şi-a dat şase luni în care ori să salveze societatea de faliment, ori să-şi dea demisia. Aflăm acum că a lucrat la asfaltări până în ajunul zilei în care a început să ningă:

„De când am venit la conducere, am avut foarte mult de lucru. Am făcut drumul Umbrăreşti – Torceşti, am făcut modernizarea Muntenilor. Am făcut Vârlezi - Bereşti-Meria, am făcut Sucevenii…”.

Mai avem să scoatem vreo trei-patru miliarde de lei vechi şi ne facem bugetul propus, de 90 de miliarde”.

Deszăpezirea dă şi ea de lucru unei societăţi care nu-şi poate plăti oamenii la cât de greu muncesc.

Citit 1907 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.