Infern la bac

Infern la bac
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Cursele transfluviale Galaţi - I. C. Brătianu durează de două ori mai mult * Interzis pentru maşinile joase şi pentru cele de mare tonaj * Bacurile ajung până în dreptul Turnului TV, pentru a ocoli pragul care iese la suprafaţă pe ruta obişnuită * Apele Dunării s-au retras atât de mult încât au lăsat pontoanele pe uscat *

Dunărea măsura vineri la Galaţi 76 de centimetri, cel mai coborât nivel din acest an, şi continua să scadă. Cotele mici i-au afectat nu numai pe armatori, ci şi pe operatorul Navrom Bac, care asigură legătura pe Dunăre între Moldova şi Dobrogea.

Pontoanele societăţii sunt pe uscat, iar bacurile care fac curse între municipiul Galaţi şi localitatea tulceană I. C. Brătianu nu mai pot traversa fluviul perpendicular, din cauza unui prag periculos pe care apele scăzute îl scot la suprafaţă. „E o insuliţă în dreptul pontoanelor şi, deoarece Dunărea a scăzut foarte mult, bacurile nu mai pot trece în linie dreaptă”, a declarat, vineri, directorul Navrom Bac, Marilena Vasilache.

Pentru a evita pericolul, bacurile au ajuns să ocolească pragul prin dreptul Turnului de televiziune, dublându-şi astfel timpul de traversare. „O cursă durează acum 20-25 de minute faţă de 10 minute, cât durează în condiţii normale”, a precizat Marilena Vasilache.

Restricţii pe bacuri

Tot din cauza scăderii cotelor pe Dunăre, operatorul a fost forţat să restricţioneze accesul pe bacuri al unor categorii de autovehicule. „A apărut o diferenţă de nivel semnificativă între mal şi ambarcaţiune.

Din acest motiv, începând de săptămâna asta, am interzis accesul pe bac al autoturismelor cu garda joasă şi al maşinilor de peste zece tone. Acestea din urmă, prin gabaritul lor, măreau şi mai mult această diferenţă”, a explicat directorul Navrom Bac.

Coada de maşini se întinde şi pe Faleză

Pentru că durata unei curse cu bacul s-a dublat, s-a mărit şi timpul de aşteptare. La orele de vârf, coada de autovehicule de pe malul gălăţean se întinde pe toată lungimea străzii de acces la Punctul Trecere Bac, dar şi pe Faleza Superioară. Unii dintre cei care stau în coloană încearcă să se bage în faţă şi intră în conflict cu şoferii disciplinaţi.

Criza de la Punctul Trecere Bac face şi victime colaterale. Gălăţenii care vin de pe Faleză şi se îndreaptă către Micro 19 sunt nevoiţi să stea şi ei la această coadă până când ajung la breteaua care traversează curtea Complexului Auto IVAS, deschisă circulaţiei pe 1 august, atunci când municipalitatea a închis rondoul de la Ivas pentru a permite efectuarea unor lucrări la conductele de utilităţi din subteran.

Ştiaţi că:

Ø    Cel mai scăzut nivel al Dunării, la Galaţi, a fost măsurat în anul 1921? Fluviul a coborât atunci până la cota de -43 de centimetri!

Ø    La Călăraşi, bacurile nu mai circulă deloc din cauza nivelului scăzut al Dunării? Potrivit societăţii gălăţene Navrom Bac, care are un punct de lucru şi acolo, cursele au încetat în urmă cu trei săptămâni!

Citit 2201 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.