Sarmale cu soia, în foi de varză murată. Reţetă de post

Sarmale cu soia, în foi de varză murată. Reţetă de post
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Ingrediente: 100 grame de soia granule, 1 păstârnac, 2 morcovi, 2-3 cepe, 1 cartof, 1 ardei capia, 200 grame de orez cu bob rotund (pentru sarmale), 200 ml de suc de roșii, 2 linguri de pastă de roșii, 100 ml ulei, 2 linguri de făină de porumb sau pesmet, sare, piper, cimbru, după gust, o căpățână de varză murată (sau dulce), apă pentru fiert sarmalele.

Preparare: Punem din timp varza la desărat. Timpul de desărare poate varia în funcție de cât de sărată e varza. Se poate lăsa la desărat chiar și peste noapte.

Punem granulele de soia la înmuiat în apă rece, pentru 30 de minute, apoi le scurgem de apă, le stoarcem și le dăm deoparte. Tăiem mărunt ceapa și ardeiul. Morcovul și păstârnacul le dăm pe răzătoarea cu găuri mici. Dăm și cartoful pe răzătoarea mare, după care îl stoarcem. Într-o tigaie încăpătoare punem uleiul la încins. Adăugăm ceapa și puțină sare. Călim 1-2 minute după care adăugăm restul legumelor și 100 ml de apă. Le călim împreună câteva minute, până se înmoaie ușor. Când legumele s-au înmuiat puțin, adăugăm orezul. Călim totul împreună încă 2-3 minute, adăugăm pasta de roșii și soia și continuăm să mai gătim încă 2-3 minute, cât să se împrietenească aromele din tigaie. Dăm tigaia deoparte și potrivim gustul, adăugând sare, piper, cimbru și alte condimente, după preferință adăugăm 2 linguri de pesmet sau mălai. Amestecăm și gata umplutura pentru sarmale.

O lăsăm să se răcească și între timp pregătim foile de varză, pe care le stoarcem de apă, îndepărtăm nervurile groase din mijloc și, în funcție de mărimea lor, ori le umplem ca atare, ori le tăiem fâșii mai mici mai întâi și apoi le umplem. Așezăm o cantitate mică de compoziție pe foaia de varză și rulăm. Cotoarele și varza care rămân în plus le tocăm mai mărunt și le punem pe fundul unui vas încăpător. Adăugăm 1-2 crenguțe de cimbru, foi de dafin și 100 ml de suc de roșii. Așezăm sarmalele, fie culcate, fie în picioare, de jur-împrejurul pereților vasului. Pe deasupra putem pune iarăși varză tocată sau doar 2-3 frunze,cât să acopere sarmalele. Turnăm restul de suc de roșii și apă (atenție, apa să fie caldă!) cât să cuprindă sarmalele și punem vasul pe foc. Lăsăm pe foc până când începe să fiarbă, dăm un clocot timp de 5 minute, după care băgăm vasul la cuptor, cu capac la temperatură mică (150 de grade) pentru aproximativ 30 de  minute, după care scoatem capacul și mai lăsăm să se gătească încă aproximativ o oră. Când sunt gata le servim cu pâine proaspătă de casă sau cu mămăliguță caldă.

Beneficiile consumului de soia

Previne apariția diabetuluiConsumul de soia are abilitatea de a crește receptivitatea la insulină, ceea ce înseamnă că scade riscul apariției diabetului. Proteinele și fibrele din soia pot încetini absorbția carbohidraților și pot ajuta la menținerea nivelului de zahăr din sânge în limite normale. Soia este o sursă importantă de proteine vegetale și conține o gamă largă de nutrienți benefici pentru sănătate.

Accelerează metabolismulFiind bogate în fibre, boabele de soia accelerează metabolismul, ajutând organismul să funcționeze așa cum trebuie.

Oferă o cantitate suficientă de proteine vegetarienilorSoia furnizează toți cei nouă aminoacizi esențiali, ceea ce o face o proteină completă, similară din punct de vedere nutrițional cu proteinele animale. Boabele de soia pot înlocui cu succes consumul de ouă, carne, pește și produse lactate, așa că sunt ideale pentru cei ce urmează o dietă vegetariană.

 

Citit 913 ori Ultima modificare Sâmbătă, 23 Martie 2024 14:02

Mai multe din această categorie:

1 comentariu

  • postat de Iancu Jianul
    Sâmbătă, 23 Martie 2024 20:20
    5.13.170.***
    Soya este cancerigena! Daca era sanatoasa, era scumpa!
    0
    1

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.