Valoarea terapeutică și beneficiile consumului de pește

Valoarea terapeutică și beneficiile consumului de pește
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Dieta cu pește este o alternativă sănătoasă la consumul de carne de porc sau de vânat. Peștele poate fi consumat atât de persoanele care urmează o dietă de slăbit, cât și de cele care vor să evite o vizită la medic. Credincioșii ortodocși respectă zilele cu dezlegare la pește și consumă acest aliment atunci când dezlegarea la pește este menționată în calendar.

Peștele gras constituie o sursă excelentă de proteine și vitamine din rândul complexului B. Paradoxal, peștii grași nu abundă în grăsimi saturate, au un volum redus de colesterol dar, cu toate acestea, sunt o sursă excelentă de acizi grași Omega-3.

În studiile sale, Eugen Giurgiu, doctor în biochimie cu competențe în fitoterapie și nutriție, menționează cât de valoroși sunt pentru sănătatea noastră acizii grași nesaturați Omega-3 (conținuți mai ales în peștele oceanic, precum somonul, heringul, macroul, codul, tonul, dar și sardinele). Prin valoarea lor terapeutică, acești pești reduc cu o treime riscul de deces prin infarct miocardic, scad tensiunea arterială, colesterolul și nivelul trigliceridelor, întărind sistemul imunitar.

Mai mult decât atât, consumul lor contribuie la ameliorarea simptomelor artritei și scade riscul apariției maladiei Alzheimer.

Toate aceste efecte terapeutice se datorează conținutului apreciabil de minerale din compoziția peștelui - fosfor, zinc, magneziu, seleniu, cobalt, mangan, precum și toate substanțele active din gama vitaminelor B.

Terapeuții europeni ne recomandă cel puțin trei mese de pește bogat în acizi grași Omega-3 pe săptămână. O astfel de porție trebuie să aibă o greutate de 85 de grame. De reținut faptul că toți peștii grași conțin acizi Omega-3, dar somonul din Oceanul Atlantic se numără printre varietățile care au cel mai mare procent de Omega-3. De asemenea, tonul proaspăt are o textură cărnoasă și este ideal pentru cei care, în general, nu sunt împătimiți ai peștelui.

Peștele cu carne albă este foarte sărac în grăsimi. Din această categorie fac parte numeroase specii, dar cele mai cunoscute sunt plătica, bibanul, codul, calcanul, păstrăvul. Persoanele foarte pretențioase susțin că acești pești nu sunt prea gustoși, dar valoarea terapeutică, vitaminele conținute și numărul moderat de calorii îi determină să introducă acești pești în dieta lor.

În ceea ce privește modul de consum, medicii nutriționiști recomandă gătitul la cuptor, pentru că în acest fel proteinele sunt mai ușor de digerat. O jumătate de oră, la 180 de grade, la cuptor și peștele este gătit. Dar peștele poate fi consumat și rece, fărâmițat într-o salată, iar uneori poate rivaliza la fel de bine cu peștele afumat.

Și ca ”rețeta” unei alimentații sănătoase cu pește să fie completă, nu uitați de borș! Prin fierberea oaselor, calciul se dizolvă în zeamă și este asimilat de organismul nostru. Deci, o idee și gustoasă, și sănătoasă.

Citit 365 ori Ultima modificare Marți, 23 Aprilie 2024 13:05

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.