Avem grijă de sănătatea ta, fraiere!

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Am revăzut cu aceeaşi indigestie spotul publicitar în care o voce de cocalar ne prezintă folia de plastic în care este împachetată o bere. Am mai perorat pe marginea subiectului. E vorba despre mesajul adresat publicului pe finalul clipului. Vocea ne tutuieşte şi, pe un ton de ameninţare, ne asigură că nu mai poate de grija noastră: „Avem grijă de sănătatea ta!” Totul spus într-o lehamite soră cu apocalipsa... Chiar nu înţeleg de ce n-a inserat pe finalul creaţiei publicitare şi o invectivă. Să fi fost ceva de genul: „Avem grijă de sănătatea ta, fraiere! Boule!” Ar fi avut un sens. Dar nu, nimic nu-i întâmplător. La fel procedează Uniunea Europeană care, sanchi, ne vrea tot binele şi, dacă tot şi-l doreşte, ni-l confiscă fără probleme. Aştept din partea UE un slogan similar: „Avem grijă de ţara ta! Sclavule care eşti!”

* Apropo de bericică. A apărut o trăsnaie cu gust de lămâie, are şi alcool pe fundul sticlei şi i se zice Radler. Fără discuţie, este o bătaie de joc la adresa alcoolismului, aşa ceva nu-mi închipuiam să văd/gust. Am încercat şi eu Radler-ul şi am plâns după bani. Eu voiam bere, nu borş proaspăt umplut amestecat cu malţ şi hamei (cât o fi văzut malţ şi hamei creaţia asta aşa-zis revoluţionară). Băieţii care o tot promovează se apără cu un argument căruia îi cam tremură genunchii: „Stai, nene, e inventată de nemţi! Deci e din Germania, e bună! E şi suc, şi bere, e marfă!” Îhî, sigur că da! Dacă voiam suc, mă duceam cu fetele, iar dacă am chef de bere, rămân cu băieţii. Ca paranteză, iată că berea la halbă poate fi considerată gay, dar să nu divagăm prea mult... Revin la Radler. Are, carevasăzică, patent de Berlin, de Hamburg? De când sunt nemţii mai beţivi decât noi? Să fim serioşi, nu permitem o asemenea insultă. Şi noţiunea de alambic este împrumutată din limba franceză, dar ţuică mai zdravănă decât a noastră nu există. Sau măcar băutori de ţuică nu mai vezi ca-n spaţiul carpato-danubiano-Ponta. Parol!

* CFR Marfă a fost privatizată. A luat-o GFR-ul lui Gruia Stoica, gălăţean de frunte din Toflea. Se întreabă lumea de ce n-a existat interesul vreunui investitor străin. Şpilul e următorul: doar un român înţelege cu adevărat titulatura de CFR Marfă. La fel putem privatiza şi alte companii. Propun următoarele botezuri: Poşta Română Ca Lumea, Oltchim Beton şi Roşia Montană Ţâţă de Mâţă. Eficient sau ce?

Citit 1114 ori Ultima modificare Vineri, 21 Iunie 2013 16:16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.