Când legile concurenţei se aplică pe o singură direcţie de mers

Când legile concurenţei se aplică pe o singură direcţie de mers
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Viceprimarul Nicuşor Ciumacenco spune că transportatorii îşi vor putea suplimenta numărul microbuzelor cu 20 la sută * În plus, Transurb va suplimenta cu 20 numărul de autobuze din oraş * Nimic însă despre condiţionarea gălăţenilor de a călători cu Transurb * Nimic nou nici despre evaziunea fiscală sau comportamentul unor şoferi de microbuz *

Deşi noul regulament privind transportul de călători prevede o reducere mai mult decât substanţială a numărului de microbuze (de la 337, câte sunt acum, la 170, câte vor fi din mai), transportatorii privaţi ar putea să îşi suplimenteze  numărul de microbuze, a declarat, ieri, viceprimarul municipiului Galaţi, Nicuşor Ciumacenco.  

„Ce n-au spus transportatorii privaţi este că ei au posibilitatea ca, în cazuri speciale, dacă se constată că numărul de microbuze nu este suficient, să vină în plus cu o marjă de încă 20 la sută…

Iar dacă se va întâmpla acest lucru, numărul total al microbuzelor va ajunge la 210, cam cât doreau ei, nemulţumiţi de cele 170 stabilite de Consiliul Local…”, a declarat viceprimarul municipiului Galaţi, anticipând că preocuparea transportatorilor privaţi privind noua licitaţie pentru trasee nu se leagă de numărul microbuzelor, ci de criteriile impuse:

„Marea problemă vizavi de licitaţie este că există riscul ca unul din transportatori să nu prindă traseu, pentru că este vorba despre o licitaţie… Vorbim, până la urmă, de concurenţă”.

Dar nu tot legile concurenţei sunt invocate într-o altă situaţie, creată de aceeaşi decizie a CL: cum călătorii microbuzelor vor „migra” către Transurb, dar nu datorită unor condiţii mai bune oferite, sau al unui preţ al călătoriei mai scăzut, ci pur şi simplu pentru că mijloacele de transport ale transportatorilor privaţi se vor împuţina.

„…Nu aş putea să vă dau un răspuns pe partea juridică, dar, bănuiesc că dacă s-a ajuns aici la decizia CL, s-a făcut în conformitate cu legea”, a răspuns viceprimarul.

Acesta a adăugat că nu există, însă, riscul ca gălăţenii să nu mai poată ajunge acolo unde au treabă, din cauză că se va reduce numărul de microbuze şi acest lucru pentru că „Transurb va suplimenta cu 20 numărul de autobuze existente acum pe trasee”.

Aceste 20 de autobuze vor fi cele care în prezent deservesc şi  cursele de convenţie, pentru transportul muncitorilor la Combinat,  Şantierul Naval, sau Atlas, urmând ca Transurb să cumpere tot atâtea autobuze second-hand pentru convenţii.

Aşa cum „Viaţa liberă” deja v-a informat, Consiliul Local Galaţi a adoptat noul set de reguli aplicabile transportului de călători din municipiul Galaţi.

Numărul microbuzelor va scădea de la 337 la 170, repartizate pe cele 11 trasee astfel:

·    Traseul nr. 63 : Billa 1 - Cimitir Israelit (30 microbuze);

·    Traseul nr. 60 : Billa 1 - Parc CFR (25 microbuze);

·    Traseul nr. 68 : ADP- INTFOR (15 microbuze);

·    Traseul nr. 76 : ADP- Domnească - ADP (15 microbuze);

·    Traseul nr. 79 : ADP -N. Bălcescu - ADP (15 microbuze);

·    Traseul nr. 62 : Dimitrie Cantemir - Piaţa Centrală (15 microbuze); 

·    Traseul nr. 77 : ADP - Piaţa Centrală (15 microbuze);

·    Traseul nr. 84 : Dimitrie Cantemir - Cimitir Israelit (10 microbuze);

·    Traseul nr. 64 : Billa 1 - Gara CFR (10 microbuze);

·    Traseul nr. 61 : Billa 1 - INTFOR (10 micobuze);

·    Traseul nr. 75 : Billa 2 - Gara CFR (10 microbuze).      

Pentru adjudecarea traseelor, transportatorii pot depune oferte până în data de 12 aprilie, ora 9.00, urmând ca la ora 11.00, în aceeaşi zi, să se deschidă aceste oferte.

Criteriile pentru participarea la licitaţie sunt redevenţa, vechimea parcului de vehicule, gradul de confort, vechimea în transportul local de persoane, asigurarea managementului calităţii, asigurarea managementului mediului şi gradul de poluare al autovehiculelor. 

Prin noul set de reguli în transportul în comun, municipalitatea speră în condiţii de transport mai bune pentru călători.

Totuşi, regulamentul cuprinde condiţii care au existat şi până acum, dar nu au fost respectate, precum comportamentul şoferilor de microbuze „ţinuta conducătorilor auto în timpul serviciului trebuie să fie decentă (fără şlapi, în maieu şi pantaloni scurţi).

Conducătorii auto trebuie să poarte cămaşă, sacou şi cravată bleu-albastre, iar pe timpul verii cămaşă bleu-albastră cu mânecă scurtă.

Atitudinea faţă de călători trebuie să fie una civilizată; este interzis fumatul în timpul transportului călătorilor, precum şi ascultarea de muzică la un volum ridicat, care ar deranja pasagerii”.

O altă problemă nerezolvată de aleşii locali cu noul regulament se referă la evaziunea fiscală realizată de unii transportatori prin nedistribuirea de bilete călătorilor.

„Este o problemă care ţine mai mult de Curtea de Conturi”, a confirmat şi viceprimarul lipsa unor reglementări mai dure pe această problemă…

Citit 1658 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.