De ce vom plăti mai mult pentru transporturi?

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Ca să nu mai ceară Transurb subvenţie la fel de mare şi anul viitor, explică alesul local Mihai Manoliu…  * Preţul cel nou va intra în vigoare „probabil” de la 1 ianuarie, iar alte scumpiri nu vor mai fi *

Potrivit consilierului local PNL Mihai Manoliu, majorarea cu 50 la sută a preţului călătoriei a fost aprobată (de grupurile de consilieri PNL şi PSD – 13 voturi, din totalul de 21 prezenţi la şedinţă) pentru ca, astfel, încasările SC Transurb să crească şi, ca urmare, municipalitatea să nu mai fie nevoită, anul viitor, să aloce sume la fel de mari ca subvenţie, aşa cum s-a întâmplat în acest an.

O explicaţie cam complicată! Este ca şi cum ai explica unui bolnav că este mai bine să îşi cumpere singur medicamentele, cât timp este internat în spital, pentru că, astfel, sistemul sanitar românesc se va reechilibra în viitor.

Dar, până la urmă, avem libertate de exprimare şi de opinie, iar consilierul Manoliu îşi foloseşte acest drept explicându-le gălăţenilor de ce vor plăti mai mult pentru un drum cu Transurbul sau cu microbuzul, prin oraş:

„Adevăratul substrat este această subvenţie pe care o primeşte Transurb şi care se vrea a se primi în continuare, iar noi, consilierii PNL, nu suntem asta de acord cu asta. Chiar dacă gălăţenii vor plăti mai mult pe bilet, înainte de această majorare, indirect, tot ei dădeau bani la CL şi de acolo se duceau ca subvenţie, în visteria Transurb”.

„Ca exemplu,  în septembrie,  veniturile din transportul călătorilor au fost de 463.372 lei, iar subvenţiile de 2.330.000 de lei, deci de cinci ori mai mult din subvenţii. Deci, despre asta discutăm, asta nu vrea să o spună toată lumea. Dacă banii aceştia n-ar merge la Transurb, s-ar putea regăsi în infrastructură, de pildă”.

Pe de altă parte, Manoliu a spus că subvenţia mare nu este aşa din cauza numărului pensionarilor (şi a altor categorii socio-profesionale) care beneficiază de gratuităţi, ci „pentru că nu s-a făcut o reorganizare, eficientizare a Transurb, ci a fost mai comod să se spună că mai trebuie bani la subvenţie”.

Întrebări fără răspuns şi alte explicaţii

Totuşi, Mihai Manoliu nu a răspuns de ce, în loc să se voteze majorarea preţului călătoriei, nu s-a adoptat, printr-o hotărâre de Consiliu, de pildă, o astfel de „eficientizare” (sau, poate, restructurare) a Transurb. Mai mult, alesul local a recunoscut că a votat, la începutul anului, bugetul pe 2010 (în care era inclusă şi subvenţia)!

Bilete mai scumpe se vor plăti şi în microbuze, unde împărţirea biletelor de călătorie este o raritate! Şi nici despre un sistem eficient anti-fraudă fiscală în privinţa microbuzelor nu a dat consilierul vreo explicaţie clară („Acum, de frica ciorilor nu mai semeni mălai”?!).

În schimb, Manoliu a spus că anul viitor nu se va mai scumpi transportul în comun (chit că Guvernul a anunţat creşterea, de la 1 ianuarie, a accizelor la combustibil) şi că preţul unei călătorii, de 1,5 lei, se va aplica „probabil de la 1 ianuarie”, căci „nu ţin” motivele invocate de oponenţii acestei majorări (consilierii PC şi PDL):

„Se spune că votul nu a fost legal, însă este eronat: astfel de decizie se aprobă cu majoritatea simplă a celor prezenţi(…); se mai spune că decizia nu e valabilă, pentru că nu a fost semnată de preşedintele de şedinţă, însă Legea 215 spune că decizia este valabilă şi dacă semnează consilierii”.

Citit 718 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.