Întreprinzători ca în poveşti - Piticii fără frontiere au intrat în afaceri

Întreprinzători ca în poveşti - Piticii fără frontiere au intrat în afaceri
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)
  • Carul cu personaje din poveşti s-a răsturnat în curtea soţilor Monica şi Ionuţ Vârlam, din Munteni * Cei doi s-au lansat în afaceri cu pitici din Germania şi au ajuns să-i „exporte” în R.Moldova şi Ucraina * Galeria personajelor fermecate la preţuri fără concurenţă
Pe şoseaua care uneşte Tecuciul şi Bârladul, undeva chiar la ieşirea din comuna Munteni, în dreptul noului cartier Sere, ai impresia că s-a răsturnat carul cu… personaje din poveşti: pitici, zâne, undeva dintr-un frunziş se zăreşte căprioara Bambi, nu departe e neastâmpăratul măgăruş din Shrek. Nu, nu este vorba de vreo falie spaţio-imaginativă, ci de mica afacere a soţilor Monica şi Ionuţ Vârlam. Când s-au scos la licitaţie loturile de casă din cartierul Serele, cei doi au preferat să dea ceva mai mult, undeva peste 100 de milioane de lei vechi pentru a-şi cumpăra terenul, dar au ca atu şi cea mai mare deschidere la stradă, în jur de 50 de metri. „Ne-am gândit că asta ar putea să ne ajute în afaceri, să avem un vad mai bun, să avem unde expune marfa, să o vadă toată lumea care trece pe aici”, ne-a explicat Monica Vârlam.

Mărimea contează

Şi uite aşa, mergând pe principiul că în afaceri mărimea contează, baza afacerii soţilor Vârlam o constituie… piticii. Şi ca totul să fie ca la carte, fie ea şi cartea de poveşti, piticii sunt şi ei împărţiţi pe căprării, pe principiul diviziunii muncii: cu hăinuţe albastre, roşii, cu scufiţă verde sau fără scufiţă, unii sunt mineri cu lămpaş şi târnăcop în miniatură, alţii sunt grădinari dotaţi cu greblă sau lopăţică, alţii sunt cercetaşi ce pot fi identificaţi după binoclul din dotare. Acum, să nu ne întrebaţi de cum îi cheamă, pentru că toţi vin „cu buletinele în alb”. Cu siguranţă, toţi sunt din lumea poveştilor sau a desenelor animate, dar ce nume or să poarte aici, în lumea noastră, numai cei care îi cumpără pot să decidă. Aşa se face că, dacă piticul din curtea prăvăliei din Munteni seamănă leit cu Grumpy, Happy sau Dopey, la fel de bine, odată instalaţi în grădinile personale, ar putea să-i cheme Vasilică, Gică sau, de ce nu, Igor sau Boris, că oricum mulţi dintre clienţii care au cumpărat pitici sunt R. Moldova sau chiar din Ucraina. „Mulţi au oprit la noi pentru că au văzut piticii şi i-au cumpărat ca suvenir. Sunt unii care au luat şi câte doi, trei, să mai dea şi la prieteni”, ne explică dna Monica cum vine tărăşenia cu piticii fără frontiere. În fapt, cariera internaţională a piticilor de la Munteni nu începe aici, la frontiera de Est, ci taman în mijlocul Europei, undeva prin… Germania. Pentru că, am uitat să vă spunem, personajele noastre de poveste vin tocmai de la o fabrică plină cu tot felul de minunăţii din Germania! „Chestiunea de bază este că acolo piticii sunt făcuţi din fibră de sticlă, mai uşoară şi mai rezistentă. Se mai lucrează şi pe la noi, dar mai mult din ipsos, ciment, aşa că de preferat sunt piticii din Germania. În plus, şi preţul este ceva mai convenabil, undeva la 100 – 250 de lei bucata, în funcţie de modelul ales, iar din câte ştim e un preţ de două, trei ori mai mic decât la supermarketurile de construcţii sau amenajări care vând marfă asemănătoare”, suntem noi iniţiaţi în secretele afacerilor cu pitici.

Un client de poveste

Afacerea soţilor Ionuţ şi Monica Vârlam nu are decât vreo trei, patru ani, nu a apucat ea să aducă în visteria familiei cine ştie de comori fabuloase, dar i-a asigurat veniturile necesare întreţinerii familiei. „Ne-am mai deschis un spaţiu comercial, tot cu obiecte decorative sau de artizanat şi în Tecuci. În fine, înainte vânzarea mergea mai bine, dar mergem mai departe. Vrem să ne terminăm şi noi casa, iar ce din ce venituri obţinem mai cumpărăm materiale de construcţii, cele trebuincioase copiilor, ce mai trebuie pe lângă casă”, ni se spune. Cea mai tare zi în materie de vânzări a soţilor Vârlam a fost undeva, chiar pe la începutul afacerii lor. „A venit cineva din Bucureşti, a încărcat o maşină de pitici şi a plecat mai departe! Atunci ne-am zis, chiar că ni se întâmplă ceva ca în poveşti”, îţi aminteşte doamna Monica. Dincolo de toate, ea recunoaşte că cei mai buni agenţi de vânzări sunt… copiii. Păi cum, vine copilul, vede piticul, cum să plece fără el? Unde mai pui că nici nu-i chiar atât de scump, mai aduce şi noroc, şi ar fi atât de drăguţ în grădina din spatele casei. Iar dacă astea nu sunt argumente care să convingă părinţii, un hohot de plâns sănătos face minuni în campaniile de promovare a produselor! Afacerea cu pitici le poartă noroc iniţiatorilor, pentru că şi-au extins oferta, şi, graţie parteneriatului încheiat cu nişte amici, şi-au extins oferta la mici statuete sau fântâni arteziene realizate din praf de marmură şi piatră. Şi uite aşa, cu pitici şi fântână în grădină, chiar că viaţa pare de poveste. Iar dacă din asta iese şi profit, cu atât mai bine!

Citit 9619 ori Ultima modificare Miercuri, 13 Iunie 2012 19:52

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.