Ce trebuie să ştiţi în caz că expediaţi sau primiţi un colet

Ce trebuie să ştiţi în caz că expediaţi sau primiţi un colet
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

InfoCons, o asociaţie naţională de protecţie a consumatorilor, le oferă câteva sfaturi tuturor celor care fie au de expediat un colet, fie trebuie să primească unul. De asemenea, organizaţia precizează şi ce se poate face în cazul în care coletul fie este deteriorat la livrare, fie nu mai ajunge la dumneavoastră.

În primul rând, dacă nu vă ridicaţi produsul imediat sau dacă aţi optat pentru livrarea la domiciliu, comerciantul trebuie să vi-l livreze în termen de 30 de zile, cu excepţia cazului în care nu aţi convenit asupra unei alte date.

Costuri de livrare

În toate cazurile, trebuie să vi se comunice în mod clar preţul total de achiziţie, inclusiv costurile de livrare şi alte costuri conexe. Preţurile diferite pentru furnizarea de produse în ţări străine pot fi justificate.

Trebuie să vă exprimaţi acordul în mod explicit cu privire la orice costuri suplimentare, de exemplu în cazul în care comerciantul doreşte să vă ofere livrare expres sau ambalaj pentru cadouri. Utilizarea unei opţiuni predefinite pe site-ul comerciantului nu este echivalentă cu un acord explicit. Prin urmare, aveţi dreptul la rambursarea oricăror plăţi suplimentare colectate astfel.

Bunuri deteriorate

Comerciantul răspunde de eventuala deteriorare a bunurilor de la expediere până în momentul în care ajung la client. Chiar dacă unii comercianţi vă spun că nu este aşa, dumneavoastră aveţi dreptul să refuzaţi coletul dacă produsul e deteriorat.

Nu uitaţi că, atunci când un produs cumpărat oriunde în UE se dovedeşte a fi defect, nu corespunde descrierii sau nu funcţionează corespunzător, aveţi dreptul de a solicita repararea, înlocuirea sau, dacă acestea nu sunt posibile, rambursarea costurilor.

Livrare neefectuată

Dacă nu primiți produsele în termen de 30 de zile sau în perioada convenită, contactaţi comerciantul şi, dacă este posibil, extindeţi termenul de livrare până la o dată rezonabilă. De exemplu, dacă vânzătorul v-a informat că livrarea este amânată cu o săptămână din cauza unor probleme cu furnizorii, luaţi în calcul posibilitatea de a-i acorda o săptămână suplimentară. În cazul în care comerciantul nu respectă nici noul termen de livrare, aveți dreptul să reziliaţi contractul şi să fiţi despăgubit cât mai curând posibil.        

Citit 2678 ori Ultima modificare Luni, 28 August 2017 19:18

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.