Atenţie de unde vă cumpăraţi vacanţele! Un grup de gălăţeni, ţepuiţi de agenţia de turism

Atenţie de unde vă cumpăraţi vacanţele! Un grup de gălăţeni, ţepuiţi de agenţia de turism
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Potrivit comisarilor Protecţiei Consumatorilor, SC Delfios Travel SRL încasase bani pentru vacanţe la Paris, dar nu făcuse nicio rezervare * Din fericire, cele şapte persoane au verificat în capitala Franţei şi au constatat că fuseseră înşelate, sesizând CJPC


Înainte de a pleca în vacanţă printr-o agenţie de turism, e bine să aflaţi ce drepturi aveţi. Cea mai mare greşeală a turiştilor este că pleacă doar cu voucherul, neştiind că trebuie să încheie şi un contract cu agenţia. În cele ce urmează, aflaţi păţania unor gălăţeni care, din fericire, au verificat în timp util dacă rezervările aferente vacanţei lor de vis la Paris fuseseră făcute.

Amendă de 5.000 de lei şi suspendarea activităţii

Acum câteva zile, comisarii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Galaţi au amendat cu 5.000 de lei o firmă de turism din Galaţi care nu deţinea licenţă, dar care, totuşi, încasa bani de la oameni. Firmei i-a fost suspendată temporar şi activitatea până la obţinerea licenţei. Mai multe persoane au sesizat CJPC când au aflat că SC Delfios Travel SRL, care trebuia să le asigure locurile de cazare în Paris, nici măcar nu făcuse rezervarea, cu toate că ei achitaseră peste 2.000 de euro. Ca măsură de prevenţie, au sunat să afle dacă îi aşteaptă cineva în Paris, luni, pe 5 august. Ei şi-au primit banii înapoi, dar puteau plăti mai scump greşeala că şi-au acontat sejurul doar în baza unei chitanţe, şi nu printr-un contract semnat de agenţie şi prin voucher.

Firma, gata să ne ofere şi nouă un sejur

Că oamenii au fost de-a dreptul furioşi când au aflat că vacanţa le este distrusă, ne-a confirmat şi patroana firmei, Eliza Tomescu. "Rezervarea a fost anulată pentru că nu mi-au achitat toţi banii la timp", susţine aceasta. "Când am trimis pe cineva la agenţie să le dea cei 2.170 de euro, eu nefiind în localitate, oamenii i-au smuls pur şi simplu de la el, fără să mai semneze ordinul de plată, fără nimic", ne-a povestit patroana.

Aceasta susţine că firma şi-a sistat activitatea, aşa cum i-a impus şi Protecţia Consumatorului, până la obţinerea licenţei. Totuşi, noi am sunat la firmă şi ca simpli turişti, iar aceeaşi doamnă ne-a întrebat: "Ce anume doriţi, un sejur?" De altfel, acum o săptămână, un operator de turism din Constanţa a semnalat la CJPC Galaţi că Delfios Travel nu achitase nicio sumă aferentă rezervării făcute pentru două familii de gălăţeni. Reprezentanţii firmei au explicat comisarilor că cei doi clienţi s-ar fi răzgândit şi că ar fi primit banii înapoi, chestiune care, cel puţin deocamdată, nu a putut fi verificată.

Contractul e sfânt

Ca să nu păţiţi ca aceşti gălăţeni, ne-am interesat ce e indicat să faceţi. Înainte de toate, trebuie să aveţi informaţii complete, în scris, despre sejur: ruta, mijlocul de transport, durată, cazare, masă, regimul paşapoartelor şi al vizelor, asigurări de sănătate, avans, termen pentru achitarea restului de bani, numărul minim de persoane pentru realizarea programului, data limită pentru informare în caz de anulare a călătoriei. „Nu semnaţi contractul dacă nu există o asumare clară a obligaţiilor ce revin agentului de turism. Asigurări verbale de genul «vedem cum rezolvăm, dacă va fi cazul» nu vă vor ajuta”, atenţionează comisar-şef adjunct ing. Carmen Tudor. Contractul intră în vigoare când primiţi confirmarea scrisă a rezervării, în cel mult 60 de zile calendaristice de la semnarea bonului de comandă. Preţurile din contracte pot fi modificate doar când se prevede acest lucru şi numai dacă variază costurile de transport sau cursurile de schimb valutar. Însă preţurile nu pot fi majorate în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării. În caz de modificare a contractului îl puteţi rezilia, fără penalităţi.

Ce faceţi în caz de nereguli?

Dacă sunteţi nemulţumit de servicii, sesizaţi în scris, atât agenţia de turism, cât şi hotelul sau restaurantul. Dacă cererea nu e soluţionată sau e soluţionată parţial, depuneţi la sediul agenţiei, după încheierea călătoriei, o reclamaţie, în termenul prevăzut în contract. Nu în ultimul rând, puteţi să faceţi plângere la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor.

Citit 4459 ori Ultima modificare Vineri, 09 August 2013 18:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.