Vine şi podul, dar după autostradă!

Vine şi podul, dar după autostradă!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Marius Necula a anunţat că între Galaţi şi Brăila se va construi o autostradă * Investiţia va fi una privată, de preferinţă cu licitaţie organizată de CJ Brăila *

Nu se ştie deocamdată cine este investitorul, nu se ştie nici cât va costa, care va fi cadrul legal al contractului şi nici măcar pe unde va trece, cu exactitate, însă un lucru este sigur: între Galaţi şi Brăila se va construi o autostradă!

Informaţia ne-a fost adusă la cunoştinţă, luni, de senatorul PD-L Marius Necula, care a ţinut să precizeze de la început că proiectul nu este unul politic şi că „nu ţine nici de PD-L, nici de PSD, ci de interesul localităţii. Suntem băieţi deştepţi şi atragem investitori, e în regulă!”.

Despre ce este vorba? „Între Galaţi şi Brăila se va construi o autostradă către Drajna, dar nu vă luaţi după ce scrie pe planşă”, a atenţionat, ieri, Marius Necula, presa care privea cu interes un plan pe care scria cu litere de-o şchioapă „Drum express Galaţi-Brăila”.

„În realitate, autostrada nu va avea acelaşi traseu ca pe hartă tocmai pentru a nu exista tentaţia unor tranzacţii de teren în această perioadă”, a mai spus Marius Necula. 

Cum ideea construcţiei unui drum express între Galaţi şi Brăila este veche, încă de pe vremea Guvernului Năstase, care a şi lansat proiectul, transformarea ei în autostradă nu mai părea o noutate.

Da, însă Marius Necula nu a anunţat începerea unei investiţii de stat, ci a uneia private: „Este vorba despre o investiţie cu bani privaţi, a unei companii din UE, specializată în construcţia de autostrăzi, nu vă pot da încă numele”.

La fel de misterios a fost Necula şi în privinţa valorii investiţiei – „este vorba de peste suta de milioane de euro”. Să înţelegem că un kilometru costă mai mult decât la Bechtel?

În alte privinţe, senatorul a fost cât se poate de transparent; acesta a recunoscut că este vorba despre acelaşi proiect lansat de Guvernul Năstase (şi care a rămas tot la stadiul de proiect şi în prezent, după ce s-au perindat pe la Palatul Victoria cel puţin  cinci guverne,  timp de trei mandate) şi chiar că „studiile geo şi topo vor fi folosite pentru această investiţie”, motiv pentru care este necesar şi acordul Ministerului Transporturilor.

Deşi legea parteneriatului public-privat nu mai există – graţie Guvernului Tăriceanu – şi, în aceste condiţii, cadrul legal pentru încheierea unui contract pentru autostradă va fi pus la punct pe viitor, Marius Necula spune că, în esenţă, este vorba despre un contract ce se va încheia cu investitorul şi cu primăria Brăila, CJ Brăila, primăria Galaţi şi CJ Galaţi.

În baza acestui contract (pentru care CJ Brăila şi-a dat, luni, acordul de principiu, a mai anunţat Necula, foarte impresionat de atitudinea deschisă a preşedintelui CJ, Gheorghe Bunea Stancu, „un om care are viziune”), investitorul va primi în concesiune pe „minim 40 de ani” un teren cu o lungime de circa 20 de km, pe care va construi autostrada.

Lucrările propriu-zise ar putea începe anul viitor, iar licitaţia ar putea fi organizată „fie de Ministerul Transporturilor, fie de CJ Brăila, dar eu aş prefera să fie organizată la nivel local”.

După finalizarea lucrărilor, investitorul va şi opera pe autostradă, încasând taxă de la şoferi, a adăugat Marius Necula. Care nu era impresionat de nicio potenţială problemă care ar putea apărea – de la schimbarea guvernului până la refuzul vreunei administraţii locale de a colabora la acest proiect – şi a anunţat că în viitorul apropiat va veni şi cu detalii despre alte proiecte importante pentru zona noastră.

Ca, de exemplu, podul peste Dunăre. Al 100-lea pod peste Dunăre, dacă ar fi să-i asculţi pe gălăţenii şi brăilenii sătui de promisiunile electorale, însă primul pod adevărat, dacă îl asculţi pe senatorul Necula.

Citit 2012 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.