Colaboratorii Teatrului Muzical sunt mulţumiţi

Colaboratorii Teatrului Muzical sunt mulţumiţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Pe fondul crizei şi al bâlbâielilor din administraţia locală, tensiunile printre angajaţii Teatrului Muzical „Nae Leonard” sunt departe de a se stinge. Săptămâna trecută, doi solişti colaboratori ai „Muzicalului” şi o altă artistă, angajată transferată la Fundaţia „Andreiana Juventus”, au venit la redacţie pentru a „arăta şi ceea ce e bun la teatru, faţă de cei care au exagerat arătând răul”, cum ne-a spus unul dintre ei.

La rândul lor, au spus că vor adresa un memoriu primarului municipiului Galaţi, semnat de 12 colaboratori sau angajaţi. Deşi nu au arătat în mod expres că ar fi o contraofensivă la memoriul depus la Primărie, lunea trecută, de alţi colegi de-ai lor, demersul lor chiar aşa pare.

Pledoarie pentru performanţă

Bas-baritonul Florin Dumitru Petre, doctorand în muzică, cu premii în ţară şi în străinătate, absolvent al Liceului „Emil Racoviţă” din Galaţi şi apoi al Universităţii de Muzică din Bucureşti, predă în Capitală, la Liceul „George Enescu”. Din 2005, colaborează cu Teatrul Muzical „Nae Leonard”, gălăţenilor fiindu-le cunoscut din spectacolele „Elixirul dragostei” şi „Traviata”, dar şi din concerte sau recitaluri.

„În acest memoriu am atras atenţia că există persoane care creează animozităţi, dar e vorba despre persoane incompetente, care se apropie de vârsta pensionării şi s-au alarmat. Noi suntem mulţumiţi de forma aceasta de colaborare, simplă, sau prin intermediul fundaţiei, pentru că suntem interesaţi de performanţă. O instituţie de cultură nu e una socială, nu poate să ţină oameni doar pentru a-i susţine financiar”, susţine tânărul Florin Petre.

„Consider că este normal ca noi, cu un CV impresionant, să fim susţinuţi şi să avem cuvinte de laudă asupra activităţii teatrului. Este singurul teatru din ţară care ne-a acceptat colaborarea”, declară mezzosoprana Lăcrămioara Platon, fostă colaboratoare, momentan angajată şi transferată la Fundaţia „Andreiana Juverntus”.

Aceasta spune că se poate lăuda cu premii la concursuri naţionale şi internaţionale sau cu Masterclass-uri susţinute de nume cu rezonanţă.

La rândul său, Ana-Maria Samson Crihană, cu o activitate la fel de bogată, după spusele dumneaei, colaborează cu „Muzicalul” de la începutul lui 2010. „Managerul Florin Melinte vede talentul şi ştie să fructifice talentul unui interpret”, crede soprana.

Nesiguranţă printre angajaţi

În primăvara acestui an, când a propus o nouă organigramă, managerul „Muzicalului” a confirmat interesul pentru colaborări cu artişti de la alte teatre, fără a răspunde criticilor care-i imputau costurile unei asemenea strategii:

„Din păcate, pachetul de voci în Teatrul Muzical nu e suficient - nu mai sunt tenori, nu avem başi. E corect să apelez la colaboratori. Preocuparea mea este să aduc oameni de notorietate spre Galaţi”, declara Florin Melinte, pentru „Viaţa liberă”, în luna mai a acestui an.

De altfel, cei trei solişti care au venit la redacţie fac parte din noua distribuţie a operei „Carmen”, o producţie mai veche a teatrului.

În luna august, în urma ordonanţei privind reducerea posturilor din instituţiile publice, Consiliul Local a modificat organigrama „Muzicalului”. Astfel, dintre cei 204 angajaţi, mai rămâneau la teatru doar 37.

Dintre cei 167 de oameni care urmau să fie disponibilizaţi, 116 au fost transferaţi la Fundaţia „Andreiana Juventus” (secţiile Artistic şi Producţie), iar 51 ar trebui să rămână, efectiv, fără loc de muncă.

Tribunalul a decis, însă, recent suspendarea hotărârii de Consiliu Local prin care se modifica organigrama şi se disponibilizau 167 de oameni. Totuşi, decizia nu este încă definitivă şi irevocabilă, putând fi atacată la Curtea de Apel Galaţi.

În fotografie, de la dreapta la stânga - Lăcrămioara Platon, Ana-Maria Samson Crihană, Florin Petre

Citit 1759 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.