Schimb cultural benefic: Elevi gălăţeni la Liceul Jean Renou din Franţa

Schimb cultural benefic: Elevi gălăţeni la Liceul Jean Renou din Franţa
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Ca urmare a participării Liceului de Artă „D.Cuclin” la ultimele două ediţii ale Festivalul Liceenilor din regiunea Aquitaine, Laura Costea şi Andrei Gaidanov, alături de profesoara lor de limba franceză, Larisa Pelin, au participat, în această vară, la un schimb de experienţă în Franţa, la Liceul Jean Renou, din oraşul La Reole. „Am fost impresionaţi de căldura cu care ne-au primit gazdele noastre. Am văzut spectacole de muzică şi de teatru, filme, am fost şi la Ocean. Ne-am apropiat foarte mult de tinerii de acolo. Unii dintre ei au spus că vor să vină să viziteze România”, povestesc cei doi elevi.

„Francezii sunt instrumentişti foarte buni”

Laura studiază viola de opt ani. “Am avut ocazia să cânt, la un spectacol, împreună cu un cvintet de coarde, “Cordes et âme”, condus de Marius Turjansky, profesor de vioară. A fost pentru mine o experienţă extraordinară”, recunoaşte tânăra. Andrei studiază percuţia, instrumentul său preferat fiind bateria. „La liceul unde am fost, exista o sală de muzică, în care elevii care  ştiau să cânte la instrumente formau trupe de jazz, rock şi slam (o combinaţie de hip-hop şi jazz). Mi s-au părut instrumentişti foarte buni, care improvizau foarte bine”.

I-am întrebat pe cei doi tineri ce i-a impresionat: “Faptul că erau organizaţi şi punctuali, într-un mod natural, fără efort. Modul lor de viaţă, în general, e mult mai relaxat şi au mai puţine prejudecăţi. Pentru ei era ok să stai aşezat direct pe asfalt şi nu neapărat pe o bancă”, povestesc cei doi.

“O materie trebuie să fie atractivă şi interesantă”

În privinţa diferenţelor între sistemele de învăţământ, Laura şi Andrei afirmă: “În Franţa se fac doar trei ani de liceu, iar Bacalureatul se dă în decursul ultimilor doi ani, la toate materiile. Programul din timpul anului şcolar este diferit, ei având ore de la 8,00 până la 17,00, cu pauză de masă. Diferenţe fundamentale nu există în ceea ce priveşte materiile, însă diferă metoda de învăţare şi cea de aplicare”, sintetizează tinerii.

Am vrut să ştim ce ar considera cei doi că ar trebui la sistemul de învăţământ românesc: „Cred că ar trebui făcute mai multe investiţii în aparatură şi materiale didactice. În rest, nu cred că ar trebui neapărat ca sistemul nostru de învăţământ să fie modificat după al lor”, consideră Laura. “Personal, consider că fiecare sistem se mulează în funcţie de ţara în care este aplicat. Ceea ce acolo funcţionează, aici s-ar putea să dea greş şi viceversa. În sistemul românesc de învăţământ aş schimba metoda de predare, aş pune mai mult accent pe practică. O materie trebuie să fie atractivă şi interesantă. Dacă aceasta se găseşte doar pe o foaie de hârtie, însă rezultatul nu este palpabil, entuziasmul se pierde”, conchide Andrei Gaidanov.

Citit 2106 ori Ultima modificare Marți, 06 August 2013 17:40

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.