Drumul spre şcoală, un slalom etern - Unităţile de învăţământ, sufocate de maşini
Foto: Foto: Adrian Bot

Drumul spre şcoală, un slalom etern - Unităţile de învăţământ, sufocate de maşini
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Creşterea exponenţială a parcului auto înregistrată în ultimii ani în municipiul Galaţi a făcut ca străduţele din interiorul cartierelor să devină neîncăpătoare * Problema este prezentă inclusiv în preajma şcolilor, copiii fiind obligaţi să meargă pe carosabil din cauza trotuarelor ocupate de maşini


Două dintre cartierele centrale ale oraşului, Mazepa şi Ţiglina 1, se pot „lăuda” că se află în fruntea topului numărului de autoturisme. Maşinile locatarilor ori cele ale celor aflaţi în tranzit au însă de prea puţine ori şansa să fie parcate în locurile amenajate, din cauza insuficienţei numărului acestora, aşa că, de cele mai multe ori, locuri de staţionare devin inclusiv trotuarele din apropierea unităţilor de învăţământ situate în aceste cartiere. În condiţiile date, este lesne de înţeles ce alternativă de deplasare au elevii care merg la cursuri sau, după caz, ies de la şcoală.

Cratere şi maşini la Şcoala 26

Pe Bulevardul Prelungirea Traian, în faţa şcolii Generale Nr. 26, trotuarul este plin de gropi şi nu a mai fost reabilitat de ani buni. Probleme mai mari sunt pe strada Aurorei, care permite accesul spre curtea şcolii. Copiii sunt obligaţi să folosească strada pe post de trotuar, pentru că sunt maşini parcate de-a lungul gardului ce împrejmuieşte şcoala. „Locul e îngust şi s-au mai construit şi garaje, aşa că circulăm încet şi cu grijă. Nu avem ce face”, ne spune o şoferiţă care locuieşte în zonă. Nu doar elevii sunt afectaţi de această problemă, ci şi celelalte persoane care trec pe acolo zi de zi. „Cel mai rău e când plouă afară şi sunt obligată să fac slalom printre maşini, mergând ba pe trotuar, ba pe stradă. Primăria ar trebui să rezolve problema cumva!”, ni s-a plâns o pensionară care trece pe acolo zi de zi. Şi elevii Şcolii Generale „Mihai Eminescu” se expun zilnic pericolului. Trotuarele din zonă arată foarte bine, bordurile au fost schimbate recent, dar o dată cu ele a fost mutată şi trecerea de pietoni. Astfel, pe strada Alexandru Lăpuşneanu, imediat după curbă, şoferii trebuie să fie foarte vigilenţi, pentru că trecerea de pietoni este fix în cotitură şi pot surprinde oricând un pieton care încearcă să traverseze regulamentar.

Parc auto pe lângă CNMK

Elevii Colegiului Naţional „Mihail Kogălniceanu”, unitate situată de altfel în imediata vecinătate a Şcolii Generale nr. 2, au şi ei de furcă în drumul spre şcoală. Pe terenul plin de buruieni din vecinătatea liceului a fost amenajat o parcare, dar aceasta nu este destul de încăpătoare. Astfel şoferii sunt nevoiţi să-şi lase autoturismele parcate pe unde apucă, adesea ocupând în totalitate trotuarul din faţa centrului medical. În consecinţă, elevii sunt obligaţi să parcurgă o bună bucată din drumul spre liceu pe carosabil. „Nu e nici vina şoferilor, nici vina pietonilor, dar ambele părţi au de suferit. Maşinile sunt parcate pe trotuar, oamenii circulă pe stradă. S-a făcut parcarea asta, dar e prea mică”, ne-a spus Petru Iancu (65 ani), un locatar din zonă.

Copie la indigo în Micro 18

Nu doar zona centrală a Galaţiului se „mândreşte” cu un număr foarte mare de autoturisme, care ocupă parcările puţine sau cu trotuare destinate pietonilor. În Micro 18, la Liceul Teoretic „Dunărea”, întreg trotuarul ce împrejmuieşte instituţia este ocupat de maşini. Toţi pietonii, inclusiv elevii care intră sau ies de la ore, şi care sunt nevoiţi să treacă prin această zonă, trebuie să facă slalom cu mare grijă printre maşinile parcate, cele care circulă pe îngusta străduţă şi, ocazional, să aştepte până ce şoferii îşi dispută un loc de parcare liber. „Situaţia e aceeaşi de ani buni. Mereu trec pe aici, m-am obişnuit. Sunt multe maşini, nu au unde parca”, consideră o pensionară de pe strada Braşov.

Primăria: "Garajele-s de vină!"

Conform municipalităţii, problema maşinilor parcate pe trotuare, dar şi în alte locuri în care parcarea este interzisă va fi rezolvată prin demolarea garajelor amplasate ilegal pe domeniul public. „Există un paradox. Nu prea avem unde parca din cauza garajelor construite ilegal. În următoarea perioadă, această problemă va fi rezolvată prin demolarea acestor construcţii”, a declarat Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi. Potrivit aceleiaşi surse, în acest moment, în Galaţi, există aproximativ 7.000 de astfel de construcţii. Cum fiecare garaj ocupă 40 de metri pătraţi, la o socoteală simplă, rezultă că, în viitorul apropiat, Galaţiul ar trebui să beneficieze, prin demolarea garajelor, de 280.000 de metri pătraţi, ce urmează a fi folosiţi pentru parcări.

Citit 2795 ori Ultima modificare Luni, 01 Octombrie 2012 23:23

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.