FOTO/ VEŞTI BUNE: Mai multe STRĂZI din Galaţi vor fi MODERNIZATE. Investiţie de aproape cinci milioane de lei
Foto: Foto: Nicoleta Onofrei

FOTO/ VEŞTI BUNE: Mai multe STRĂZI din Galaţi vor fi MODERNIZATE. Investiţie de aproape cinci milioane de lei
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Din iunie, străzile Caşin, Caraiman, Prunari, Nămoloasa, Braşov şi Predeal ar putea fi transformate în şantier * Firma Rovis Lider este constructorul care va executa lucrări atât la reţelele de apă şi canalizare, cât şi la covorul asfaltic * Lucrările sunt în valoare de 4,7 milioane de lei şi au ca termen de execuţie doi ani


Veste bună pentru locuitorii din Micro 17, care, în acest moment, trebuie să străbată drumurile prăfuite sau pline de noroi, în funcţie de vreme, până la proprietăţile lor de pe străzile Caşin, Caraiman, Prunari, Nămoloasa, Braşov şi Predeal.

Străzile sunt pline de denivelări, iar trotuarele există mai mult în teorie, pe cele mai multe porţiuni. Singurele trotuare, în multe zone, sunt reprezentate doar de petice de ciment, turnate de către proprietari în dreptul caselor lor. Dacă, totuşi, există trotuare, bordurile care le încadrează sunt deteriorate şi măcinate, de nici măcar nu se mai văd. Astfel, încât, dacă acestea, în teorie, au rolul de a delimita carosabilul de trotuar, în practică, pe străzile în cauză, carosabilul e aproape totuna cu trotuarul. Conductelor de apă le-a trecut de multă vreme durata de exploatare, iar canalizare nu există decât pe ici, pe colo.

Primăria a încheiat un contract cu societatea Rovis Lider SRL pentru modernizarea celor şase străzi, care prevede lucrări atât la reţelele de apă şi canalizare, cât şi la drumuri. Contractul, în valoare de 4,7 milioane de lei, pentru realizarea lucrărilor vine după ce licitaţia pentru proiectarea acestora a fost realizată de către Proiect SA, în 2013.

Potrivit documentaţiei tehnice, străzile sunt prevăzute cu pietriş, deşi în teren nu vezi nici zare de pietriş. În plus, mulţi dintre cetăţeni îşi parchează maşinile, pentru a nu şi le strica pe drumul de ţară, mult mai departe, acolo unde începe asfaltul.

Vineri dimineaţă, când încă nu apucase să plouă sănătos, pe străzile în cauza deja se formaseră lacuri serioase, în aşa fel încât dacă ai fi adus peşti acolo, ar fi avut loc berechet să înoate. „Tot spun că vin să facă strada, să o asfalteze. Canalizare avem, de acum vreo doi ani, însă nimeni nu a venit să pună şi asfalt. Pe timp de ploaie, se face noroiul de pe lume. Este dificil de intrat cu maşina până aici. Străzile sunt pline de gropi. Uneori suntem nevoiţi să lăsăm maşinile la biserică. Ar fi minunat să vedem şi noi strada făcută”, ne-a spus Marian Şerban, care locuieşte pe Caşin.

2,5 kilometri de străzi ca la oraş

După cum spuneam, canalizare există pe anumite porţiuni, iar aceste lucrări vin doar să completeze. Pe cinci din cele şase străzi, respectiv pe Caşin, Caraiman, Nămoloasa, Braşov şi Predeal, va fi înlocuită conducta de apă rece, din motive de vechime. Tot pe cele cinci vor fi executate şi branşamente pentru apă şi canalizare pentru riverani, până la limita de proprietate. De asemenea, urmează să fie introdusă reţea de canalizare pe strada Caşin, pe un tronson cuprins între imobilele 2 şi 22, pe Prunari, dar şi pe Nămoloasa, pe un tronson cuprins între imobilele 152 - 168, iar pe strada Predeal va fi introdus şi un colector de canalizare. După finalizarea lucrărilor la partea de apă şi canalizare, străzile vor vedea, pentru prima dată, şi asfaltul. Străzile ce urmează a fi modernizate cu îmbrăcăminte asfaltică adună laolaltă nu mai puţin de 2,5 kilometri.

În total, cinci firme s-au înscris pentru contractul de modernizare a celor şase străzi, cu toate că una a fost respinsă, Lemacons SRL, iar Tancrad, care s-a înscris fără a depune ofertă, nu a fost evaluată. În final, societatea Rovis Lider a câştigat împotriva constructorilor Vega ’93 şi Constructa Mecanique, cu cea mai mică ofertă de preţ.

Citeşte şi: Străzile din Galaţi răscolite de şantiere!

               Pentru siguranţa pietonilor - Prima trecere de pietoni supraînălţată

 

Citit 3853 ori Ultima modificare Duminică, 01 Iunie 2014 16:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.