Noi reglementări ale raporturilor dintre comercianți și producători

Noi reglementări ale raporturilor dintre comercianți și producători
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

O nouă lege privind practicile comerciale neloiale, menită să echilibreze raportul de forţe dintre retaileri şi producătorii de bunuri agroalimentare, vine cu o serie de modificări, însă cea mai importantă este aceea con­form căreia marile reţele nu mai pot cere de la furnizori discounturi şi cheltuieli de marketing mai mari de 25%. Amenzile aplicabile pentru încălcarea acestei legi variază între 250.000 şi 600.000 de lei.

"S-a impus un prag de maximum 20% din valoarea facturată pentru reduceri comerciale sub formă de remiză şi risturnă. Pe de altă parte, în ceea ce priveşte serviciile de tip marketing, publicitate şi plasare secundară ale cumpărătorului se aplică, de asemenea, un prag de maximum 5% din valoarea încasată de furnizor", a explicat Cătălina Nacev, avocat senior în cadrul D&B David şi Baias, pentru zf.ro.

Producătorii autohtoni au declarat în permanenţă că negocierile cu marile reţele de magazine sunt dificile, dat fiind că aceştia din urmă au o forţă disproporţionată în discuţii, iar noua lege vrea să echilibreze lucrurile, introducând un alt regim al discounturilor.

Zf.ro explică faptul că preţul de listă pe care îl are un bun (preţul iniţial pe care îl agreează un producător cu un retailer) nu este cel pe care îl încasează producătorul, însă negocierile dintre părţi pot face ca retailerul să obţină diverse discounturi şi cheltuieli de marketing. Mai concret, dacă preţul de listă era de 10 lei, după discounturi şi alte cheltuieli, cum ar fi cele de marketing, producătorul putea ajunge să încaseze doar 5 lei, în vreme ce astăzi ar urma să obţină 7,5 lei, conform noii legi.

Citit 649 ori Ultima modificare Marți, 21 Martie 2023 17:39

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.