Săptămâna mobilităţii în ghips

Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

Direcţia de Sănătate Publică, Agenţia pentru Protecţia Mediului au anunţat că, între 16 şi 22 septembrie, Galaţiul sărbătoreşte Săptămâna Europeană a Mobilităţii. Întrebarea e şi cum sărbătorim? Avem cum?

Tot în Săptămâna Europeană a Mobilităţii, Primăria Galaţi ne anunţă că, de vineri, 18 septembrie, până duminică, 20 septembrie, circulaţia va fi complet închisă pe Faleza Superioară, dar nu pentru a încuraja oamenii să meargă pe jos, să se plimbe, nu pentru a oferi un spaţiu cât mai larg pentru mobilitate, ci pentru că se desfăşoară salonul automobilistic ”Galaţi Auto Show 2015”. Bine măcar că în cadrul evenimentului, potrivit organizatorului, vor fi expuse şi automobile electrice.

Comisia Europeană vrea eliminarea treptată a autoturismelor alimentate cu combustibili convenţionali, însă municipalitatea pare să renunţe tocmai la mijloacele de transport ecologice, cu tradiţie în Galaţi. Galaţiul a avut linie funcţională de tramvai încă de pe 14 august 1900. Între timp, în loc să extindem sau măcar să întreţinem liniile de tramvai, renunţăm la ele, exact când Protecţia Mediului ne cere să nu o facem. Gara CFR a fost una dintre primele capete de linie pentru tramvai, dar niciun tramvai nu va mai ajunge până acolo. Au dispărut, cu timpul, tramvaiele dintre porţile Combinatului (linia spre Poarta Nord), de pe Coşbuc (porţiunea dintre intersecţia cu Basarabiei şi intersecţia cu Bucovinei), din cartierul Port (între Palatul de Navigaţie şi Gara C.F.R.), de pe strada Traian (porţiune parţială între Baia Comunală şi Barieră), de pe strada Bucovinei. Acum rămânem şi fără liniile de tramvai de pe Mihai Bravu, care este în proces de modernizare.

Renunţăm la tramvai, dar măcar străzi bune, bine pavate, fără gropi, în care să nu ne rupem picioarele când ne plimbăm să avem. Dar nu avem. În fiecare săptămână ne anunţă Ecosalul că mai repară câte un accident de teren, dar problema e că, cu cât se repară, cu atât parcă apar mai multe. Aleea pietonală de la „P”-uri e şi aceea plină de tasări, de gropiţe, de dale crăpate, rupte. Faleza e numai o tasare şi o surpare pe toată lungimea ei. La începutul verii, pe Faleza Superioară a apărut o nouă groapă. Că ea a fost reparată abia în august, asta e altă poveste.

Trotuarele din oraş sunt şi ele crăpate, iar, dacă nu sunt crăpate, sunt pline de maşini parcate. De unde atâta mobilitate?! În Galaţi au fost amenajate până acum piste pentru biciclete care au o lungime de aproape 10 kilometri, potrivit Primăriei, dar sunt făcute numai de ochii lumii. Mai înguste decât ar trebui să fie conform standardelor, spaţiile aşa-zis amenajate ca piste pentru biciclete sunt lipsite de continuitate sau rampe, dar sunt pline de obstacole. Multe dintre ele dau în stâlp, dacă nu dau în stâlp sunt întrerupte de maşinile parcate, dacă nu, dau în gropi.

Acum aproape două săptămâni, un amic s-a ales cu un picior în ghips, pentru că a avut curajul să meargă cu bicicleta prin oraş şi, evident, a nimerit într-o groapă. Cam aşa încurajează municipalitatea noastră mobilitatea urbană, cam aşa este ea interesată de mişcarea gălăţeanului, cât şi de investiţiile în mijloace de transport prietenoase cu mediul. Cam aşa arată Săptămâna Europeană a Mobilităţii în Galaţi, cam strâmbă şi în ghips.

Citit 1390 ori Ultima modificare Vineri, 18 Septembrie 2015 19:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.